Seorang anak bertindak kejam dengan membunuh bapanya sebelum mengerat anggota tubuh badan mangsa kepada 25 bahagian dalam kejadian pada Selasa lalu di Timur New Delhi, India.

Memetik laporan timesofindia, kejadian dikatakan berpunca daripada perbalahan di antara dua beranak itu akibat wang.

Menurut polis tempatan, suspek yang dikenali sebagai Aman Kumar, 22 tahun, seorang pemilik kafe, memaksa bapanya untuk memindahkan sejumlah wang ke dalam akuan banknya.

Difahamkan, perbalahan mungkin tercetus selepas bapanya, Sandesh Aggarwal, 48 tahun enggan menunaikan permintaan tersebut.

Aman kemudiannya dilaporkan mencekik dan menikam ayahnya hingga mati sebelum mengerat dan menyumbat mayat itu ke dalam beberapa beg plastik sampah hitam.

Dia juga dikatakan telah menyimpan mayat itu untuk beberapa hari di rumahnya sebelum bercadang untuk membuang mayat tersebut.

Seorang lagi suspek, Ayush, 22, yang juga merupakan rakan kongsi Aman turut dikatakan bersubahat melakukan pembunuhan kejam itu.

Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang lagi anak mangsa, membuatkan polis menyerbu rumah suspek.

Berdasarkan serbuan, polis menemui empat bungkusan plastik hitam yang mencurigakan di luar rumah dan mendapati itu adalah mayat mangsa.

Kedua-dua suspek telah ditahan oleh pihak polis dan siasatan lanjut sedang dijalankan.