Setelah berjauhan selama dua minggu, Duke of Sussex Putera Harry dan isterinya, Meghan Markle akhirnya bersatu semula.

Putera Harry, 35, selamat tiba di Kanada pada pukul 9.47 malam waktu tempatan selepas membuat keputusan menarik diri daripada tugas-tugas diraja.

Jelas terpancar kegembiraan di wajah Putera Harry ketika turun dan berjalan keluar daripada penerbangan The British Airways malam Isnin.

Walaupun memikul beg galas di bahu, imej beliau tersenyum lebar berjaya dirakam oleh beberapa jurugambar media antarabangsa.

Putera Harry tersenyum lebar ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Vancouver, Kanada.

Memetik laporan The Sun, lima pengawal keselamatan menunggu Putera Harry sebelum membawanya berjumpa Meghan dengan menaiki pacuan empat roda.

Difahamkan pasangan tersebut tinggal di sebuah rumah agam bernilai £11 juta (RM58.30 juta) yang terletak 10 minit perjalanan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Vancouver, Kanada.


Terdahulu itu, isterinya, Meghan kelihatan ceria ketika membawa anaknya Archie dan dua ekor anjingnya bersiar-siar di Taman Wilayah Horth Hill, di sekitar bandar tersebut pada pagi Isnin.

Sebelum ini, pasangan itu membuat keputusan mengejutkan apabila memaklumkan mereka sekeluarga akan menetap di Amerika Utara dan menjana pendapatan serta mengeluarkan perbelanjaan sendiri termasuk membiayai kos keselamatan mereka.

Mereka juga tidak lagi mendapat gelaran diraja His Royal Highness dan Her Royal Highness (Yang Mulia) selepas kedua-duanya membuat keputusan menarik diri daripada tugas-tugas diraja.

Mereka berkata keputusan itu diharap dapat sedikit sebanyak mendorong mereka ke arah kehidupan yang lebih aman.

BACA: Luahan sedih yang dapat dirasai, ini ucapan penuh Putera Harry di London

BACA: Putera Harry luah rasa hati, pertahan Meghan dalam sengketa keluarga Diraja