Syarikat telekomunikasi mudah alih terkemuka Korea Selatan, Samsung Electronics Co. Ltd. (Samsung Electronics) baru-baru ini memperkenalkan lima peranti terbaharu dan dipertingkatkan dalam ekosistem Galaxy iaitu Note20, Z Fold 2, Tab S7, Watch 3 dan Buds Live bagi menawarkan pengalaman terbaik kepada peminat jenama tersebut.

Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mobil Samsung Electronics, Dr. TM Roh berkata, peranti terbaharu yang diperkenalkan tersebut akan memudahkan urusan harian pengguna khususnya ketika melakukan urusan kerja mahupun untuk tujuan hiburan.

“Sebagai sebuah ekosistem Galaxy, kesemua peranti ini akan berintegrasi dengan baik dan melancarkan urusan kesambungan pengguna. Justeru itu, mereka boleh memberi fokus kepada urusan-urusan lain yang lebih penting,” katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini baru-baru ini.

Galaxy Note20, Note20 5G dan Note20 Ultra 5G

Siri Galaxy Note20 berkeupayaan dengan kuasa produktiviti yang mampu bekerja seperti komputer dan membolehkan pengguna bermain seakan seorang profesional.

Ia hadir dalam dua varian, iaitu Galaxy Note20 Ultra yang direka untuk mereka yang inginkan kuasa dan produktiviti terbaik, manakala Galaxy Note20 dicipta bagi membolehkan pengguna memaksimumkan masa bekerja dan hiburan mereka. Kedua-duanya diperkenalkan bagi meningkatkan kecekapan kegunaan.

Siri Galaxy Note20 berkeupayaan dengan kuasa produktiviti yang mampu bekerja seperti komputer.

Kuasa untuk bekerja

Hari ini kita semua perlukan peranti yang fleksibel yang boleh berfungsi untuk urusan kerja, hiburan dan mampu berhubung bila-bila masa sahaja yang kita mahukan.

Hubungan yang lebih erat antara Samsung serta rakan kongsi, Microsoft menjadikan siri Galaxy Note20 dan komputer Windows berintegrasi dengan baik dan lancar.

1. S Pen dipertingkatkan
Siri S Pen Galaxy Note20 menawarkan pengalaman menulis yang terbaik dan membolehkan anda melakar idea dan inspirasi pada bila-bila masa sahaja. S Pen baharu ini adalah lebih tepat dan responsif selain kelebihan Advanced Air Action diperkenalkan bersama lima pergerakan baru, Galaxy Note20 memberikan anda lebih kawalan kepada gajet ini.

2. Pengalaman lebih fleksibel dengan Aplikasi Nota Samsung
Aplikasi nota Samsung mempunyai ciri auto simpan dan keupayaan untuk menghubungsamakan (sycncing), ia sekali gus dapat mengelakkan daripada kehilangan fail atau dokumen kerja anda daripada berlaku.

Nota Samsung turut berupaya untuk menyusun dengan cantik tulisan tangan pengguna selain membolehkan pengguna menandakan dan membuat nota dalam fail format pdf.

3. Urusan kerja lebih lancar
Aplikasi Microsoft pada telefon pintar dengan sambungan integrasi pada Windows membolehkan anda mengakses secara terus kepada komputer Windows tanpa sebarang gangguan.

Ia membuatkan urusan anda lebih mudah dan selesa untuk menghantar mesej, menguruskan notifikasi, menghubungsamakan gambar serta menerima dan membuat panggilan daripada komputer Windows 10.

Kuasa untuk hiburan

Samsung turut meneruskan usaha dengan rakan kerjasama Microsoft bagi tujuan hiburan dalam siri Galaxy Note20, ia menjadikan peranti ini lengkap dan pilihan terbaik bagi urusan kerja dan hiburan.

Kesemua peranti yang diperkenalkan Samsung mampu meningkatkan urusan kerja dan hiburan pengguna.

Siri ini dilengkapi dengan pengalaman permainan video mobil yang terbaik bersama gred pro dalam merakam gambar yang menarik dan mewujudkan stail video sinematik dan menawarkan pengalaman multitugas.

1. Permainan mobil dalam siri Galaxy Note20
Pengalaman siri permainan Galaxy Note20 dipertingkatkan dengan AI Game Booster dan respond audio Bluetooth dioptimumkan, 240Hz pendaman (latency) sentuh dalam Galaxy Note20 Ultra.

2. Pembikinan filem bersama stail sinematik
Tidak hanya memberi jaminan imej yang jelas, sebaliknya turut mampu menghasilkan video yang stabil meskipun dalam keadaan kurang pencahayaan.

Setiap perincian video adalah dalam 8K dan pergerakan halus objek dengan 24 bingkai per saat (fps) memberi kesan sinematik bagi hasil rakaman anda. Selain itu, anda turut mampu mengawal sumber audio dalam siri Galaxy Note20 termasuk meningkatkan dan memilih antara mikrofon atau sumber luaran, ia membolehkan anda mendapatkan suara yang lebih jelas.

3. Multitugas dengan teknologi maju Samsung DeX
Mainkan dua paparan menerusi televisyen tanpa gangguan kawalan daripada kedua-dua peranti. Pasti anda pernah membuat panggilan video mesyuarat menggunakan telefon dalam masa sama perlu membuat catitan, dengan adanya Galaxy Note20 dan DeX tanpa wayar, semua itu tidak lagi menjadi masalah!.

Galaxy Note20 dibangunkan dengan pemprosesan yang pantas dan menawarkan paparan 'Dynamic AMOLED' Definisi Penuh Dipertingkatkan (FHD+) dan menyokong kadar segar semula 120Hz.

Menerusi sesi pengenalan Samsung Unpacked 2020, syarikat tersebut turut memperlihatkan beberapa peranti baharu antaranya adalah Galaxy Tab S7 serta Tab S7+ termasuk peranti kelas premium, Galaxy Z Fold2 selepas kejayaan peranti skrin boleh lipat pertamanya iaitu Galaxy Fold.

Samsung turut memperkenalkan siri baharu Galaxy Buds Live dengan rekaan lebih ergonomik serta padanan saiz telinga yang tepat.

Siri peranti boleh pakai iaitu jam pintar juga diperkenalkan iaitu Galaxy Watch3 siri baharu dengan beberapa ciri dipertingkatkan termasuk keupayaan pemantauan kesihatan yang semakin popular dalam kalangan pengguna.

Galaxy Note20 dan Watch3 kini dibuka untuk pra tempahan bagi pasaran di Malaysia sehingga 20 Ogos ini. Pratempah siri Galaxy Note20 sekarang dari RM3,899 dan dapat Galaxy Buds+ atau Galaxy Buds Live dan lain-lain percuma. Galaxy Watch3 boleh di pratempah dari RM1,699.