Bintang seni bela diri campuran (MMA) ONE Championship, Angela ‘Unstoppable’ Lee sah akan kembali ke divisyen asalnya bagi mempertahankan kejuaraan atomweight yang disandangnya.

Atlet Singapura berusia 22 tahun itu, bakal bertembung dengan juara strawweight wanita dunia ONE ‘The Panda’ Xiong Jing Nan dalam acara ONE: Century di Tokyo, Jepun pada 13 Oktober nanti.

Lee (9-1) sebelum ini diberi peluang untuk merampas kejuaraan strawweight dari Jing Nan (14-1) pada Mac lalu, namun tewas menerusi TKO pada pusingan kelima.

BACA: MMA: Angela Lee sah akan turun beraksi di KL Julai ini

BACA: 4 atlet seni tempur negara bakal beraksi di kejohanan ONE di KL

Dia sekali lagi akan bertarung dalam divisyen strawweight apabila bertemu petarung Brazil, Michelle Nicolini dalam acara ONE: Masters Of Destiny di Kuala Lumpur, 12 Julai ini.

Selain Lee, beberapa jaguh lain turut akan mempertahankan kejuaraan mereka.

Juara light heavyweight ONE Aung La N Sang dari Myanmar akan bertemu juara heavyweight ONE dari Filipina, Brandon ‘The Truth’ Vera.

Manakala, juara bantamweight ONE Bibiano ‘The Flash’ Fernandes dari Brazil bakal bertemu Kevin ‘The Silencer’ Belingon dari Filipina.

Acara ONE: Century juga akan menyaksikan tiga kejuaraan Grand Prix iaitu kejuaraan Grand Prix lightweight, flyweight dan juga kickboxing featherweight.