Pergerakan Wanita UMNO pada Ahad menyerahkan hasil kutipan sumbangan berjumlah RM261,286 serta dua utas gelang kepada Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membantu menyediakan wang ikat jamin yang perlu dibayar pada Isnin dalam kes mahkamah yang dihadapi bekas perdana menteri dan bekas presiden UMNO itu.

Ia dikumpulkan oleh anggota Wanita UMNO di seluruh negara, kata ketua pergerakan itu, Datuk Noraini Ahmad dalam satu kenyataan pada Ahad.

"Saya berasa amat bangga dan terharu dengan pengorbanan yang dilakukan anggota Wanita UMNO untuk membantu Datuk Seri Najib," katanya.

Rabu lalu, Najib mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi di sini atas tiga pertuduhan melakukan pecah amanah dan satu pertuduhan menyalahgunakan jawatannya berhubung dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta.

Najib mengaku tidak bersalah

BACA: Kes Najib: Perbicaraan ditetapkan Februari 2019
Beliau dibebaskan selepas dua anaknya membayar sebahagian daripada jaminan RM1 juta yang ditetapkan mahkamah. Ia turut membenarkan bayaran itu dibuat secara ansuran iaitu dibayar pada hari pendakwaan dan hari ini.

-- BERNAMA