United Overseas Bank (Malaysia) Bhd (UOB Malaysia) cawangan Kepong telah kembali beroperasi setelah berunding dan menerima panduan yang diperlukan daripada pihak berkuasa kesihatan.

Bank itu telah menutup sementara cawangan berkenaan, termasuk kemudahan perbankan layan diri untuk kerja pembersihan dan nyahkuman pada 22 dan 23 September 2020 berikutan pihak berkuasa kesihatan memaklumkan seorang kakitangannya disahkan positif COVID-19.

Sehubungan itu, usaha pengesanan kontak rapat telah dijalankan.

"Semua kakitangan dan pelanggan yang berhubung rapat dengan kakitangan yang terlibat di cawangan itu telah diuji dan dikuarantin," menurut bank itu dalam kenyataan hari ini.

BACA: UOB Cawangan Kepong ditutup selepas kakitangan positif COVID-19

Bank berkenaan memberi jaminan kepada pelanggan dan kakitangannya bahawa langkah berjaga-jaga seperti yang disarankan kerajaan akan terus dilaksanakan di semua premis UOB, termasuk semua cawangannya, bagi memastikan keselamatan orang ramai.

Ini termasuk menasihatkan semua kakitangan dan pelanggan UOB yang kurang sihat dan/atau yang perlu menjalani kuarantin untuk kekal di rumah sehingga langkah susulan selanjutnya daripada pihak berkuasa kesihatan.

Bank itu juga menggalakkan pelanggan untuk terus menggunakan perkhidmatan perbankan digitalnya, termasuk Perbankan Internet Peribadi UOB, Perbankan Internet Peribadi Plus UOB dan aplikasi mudah alih UOB Mighty.

-- BERNAMA