Polis mengesahkan menerima satu laporan berhubung beberapa das tembakan, yang didakwa dilepaskan anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) di sebuah rumah di Kampung Melayu, Padang Besar, pada malam Selasa.

Ketua Polis Perlis, Datuk Surina Saad yang dihubungi berkata, siasatan dalaman sudahpun dimulakan, namun beliau enggan mengulas lanjut kes berkenaan.

Sementara itu, seorang penduduk, Wan Azhar Harun, 50 tahun berkata, kejadian pada 9 malam Selasa itu mengejutkan mereka sembilan beranak, hingga menyebabkan salah seorang cucunya trauma.

Ketika itu, dia sedang bermain dengan cucunya di dalam rumah, sebelum menyedari sekumpulan lelaki bersenjata yang memakai baju-T, masuk ke halaman rumah.

Kata Wan Azhar, menantunya yang keluar meninjau ke halaman rumah, terdengar bunyi tembakan lalu meluru ke arah kereta untuk melarikan diri.

Bagaimanapun, Wan Azhar mendakwa, kereta dinaiki menantunya ditembak beberapa kali hingga menyebabkan kerosakan.

“(Ini) hal keselamatan, patutnya dia memperkenalkan diri dia sebagai anggota polis… dia nak check apa, check lal. Ni mai kot pintu belakang kita, ingat penyamun ke apa ke.

“Pastu depa melepaskan tembakan membuta tuli, kena dua buah kereta, kena menantu saya dan anak angkat saya,” ujarnya.

Kata Wan Azhar, berdasarkan rakaman kamera litar tertutup CCTV rumahnya, selepas kejadian, ada beberapa anggota PGA yang berpakaian lengkap datang mengutip kelonsong peluru di rumah.

Bimbang kejadian berulang, anak ketiganya, Puteri Zafirah, 19 tahun membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Padang Besar, pada Rabu.