Operasi mencari dan menyelamat (SAR) Jashiah Rabu yang masuk hari ke-13 hari ini, dibahagikan kepada tujuh sektor dalam usaha menjejaki wanita malang itu.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supt R. Supramaniam berkata antara kawasan pencarian termasuk lokasi terakhir Jashiah, 53, dilihat oleh seorang saksi iaitu di sebuah kebun getah.

"Fokus utama operasi SAR hari ini tertumpu kepada kebun getah di pinggir Bukit Kutu melibatkan radius pencarian 1 kilometer yang disertai oleh 15 anggota.

"Setakat ini, tiada petunjuk positif yang ditemui oleh anggota manakala operasi SAR yang bermula 9 pagi itu ditamatkan pada 7 petang tadi," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Operasi SAR hari ini melibatkan 65 anggota daripada Polis DiRaja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia, Pasukan Gerakan Am serta penduduk kampung.

Dalam perkembangan lain, Supramaniam berkata majlis bacaan Yasin serta solat hajat untuk Jashiah diadakan semalam, di sebuah masjid di sini yang dihadiri kira-kira 450 orang.

Jashiah yang merupakan guru besar Sekolah Kebangsaan Taman Keramat 1, kali terakhir dilihat jirannya keluar dari rumahnya pada petang 23 Okt lepas, dan apabila suaminya Ruzilan Omar, 57, pulang didapati rumah mereka terbuka dan Jashiah tiada di rumah.

Difahamkan, Jashiah menghala ke kawasan Hutan Simpan Bukit Kutu selepas keluar daripada rumahnya di Taman Seri Seruling dengan berjalan kaki dan menumpang kereta orang lain sejauh kira-kira 10 kilometer.