Beberapa wanita dipercayai pelayan pelanggan (GRO) menangis teresak-esak selepas ditangkap dalam satu serbuan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) negeri Perak di sebuah pusat hiburan di sini, awal pagi ini.

Pengarah JIM Perak Kamalludin Ismail berkata ketika pemeriksaan dijalankan wanita warga Vietnam berkenaan merayu agar tidak ditahan.

Dalam operasi melibatkan 20 anggota dan pegawai yang dijalankan bermula pukul 12 tengah malam hingga 2.00 pagi, pihaknya menahan enam warga asing termasuk dua lelaki Vietnam.

"Lokasi ini kali kedua kita serbu tapi atas sebab tertentu kita hanya dapat tahan enam orang sahaja.

"Tapi akan terus lakukan pemantauan dari masa ke masa untuk pastikan tiada kesalahan dilakukan warga asing ini," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lokasi hari ini.

Mengulas lanjut, Kamalludin berkata pada operasi pertama yang dijalankan kira-kira dua bulan lepas pihaknya berjaya menahan kira-kira 45 warga asing.

"Kalau ikutkan risikan memang ramai warga asing di sini tapi untuk masa hadapan kita akan lakukan risikan lebih kuat untuk pastikan tiada yang terlepas," katanya.

Beliau berkata kesemua yang ditahan akan dibawa ke Pejabat JIM Perak untuk siasatan lanjut mengikut Peraturan 39(b) Peraturan-Peraturan Imigresen 1963 kerana salah guna pas lawatan sosial dan Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 kerana tanpa permit sah.

-- BERNAMA