Dua lelaki menjadi mangsa terbaru kopi pracampuran yang diakwa dicampur dadah selepas meminum minuman itu yang ditemui di dalam tong sampah.

Ketua Polis Daerah Timur laut, Asisten Suprintendan Anuar Omar berkata, kedua- dua lelaki terbabit terpaksa dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) selepas mendakwa mengalami pening dan muntah-muntah selepas meminum kopi jenama pracampuran terbabit.

Katanya, mangsa seorang warga Bangladesh telah menerima rawatan pada Khamis lalu manakala seorang lagi warga tempatan dimasukkan ke HPP kira-kira jam 2.30 petang kelmarin.

BACA: Kopi durian lalok: 'Ini mungkin kerja sindiket' - Subramaniam

Anuar berkata, berdasarkan soal siasat, mangsa mendakwa mengalami pening dan muntah-muntah setelah beberapa minit meminum minuman tersebut sebelum dikejarkan ke hospital.

Katanya, minuman itu diberikan oleh rakannya seorang warga Bangladesh yang menemui bungkusan kopi berkenaan ketika menjalankan kerja-kerja memungut sampah.


Anuar berkata, kedua-duanya bekerja sebagai pemandu dan kelindan lori kepada sebuah syarikat perkhidmatan kutipan sampah di negeri itu.

Sehubungan itu, polis mengarahkan majikan kepada kedua-dua pekerja terbabit supaya menyerahkan kopi tersebut untuk siasatan.

Mengulas lanjut, Anuar berkata, kopi yang diminum kedua-dua mangsa terbaharu itu adalah daripada jenama sama dengan kopi yang diminum lima mangsa sebelum ini namun berbeza perisa.


Sehingga kini, seramai tujuh individu telah menerima rawatan di HPP akibat diserang gejala seperti sawan dan letih teruk selepas meminum kopi pracampuran yang dicampur dadah yang diberikan individu tidak dikenali.