Star Wars: The Last Jedi filem yang paling dinanti-nantikan tahun ini membuka tayangannya di Eropah pada selasa.

Ramai yang teruja bagi mengetahui kesinambungan francais filem sains fiksyen ini. Begitu juga dua putera diraja Britain Putera Williams dan adiknya Putera Harry.

Bukan sekadar peminat biasa Williams dan Harry sebenarnya tampil sebagai pelakon tambahan dalam filem arahan Ryan Johnson itu.

Pelakon John Boyega ketika mengesahkan perkara itu memaklumkan Williams dan Harry membuat penampilan singkat sebagai Stormtroopers. Ini bermakna penonton tidak akan dapat melihat wajah mereka dalam filem itu.


Spekulasi mengenainya mula tersebar tahun lalu selepas Williams dan Harry melawat set penggambaran filem berkenaan di Pinewood Studios pada April 2016.

Sebelum ini pelakon James Bond, Daniel Craig pernah buat penampilan khas dalam Star Wars: The Force Awakens juga sebagai Stormtroopers.

Tayangan amal Star Wars: The Last Jedi di Royal Albert Hall

Sementara itu Williams dan Harry menyertai barisan pelakon Star Wars :The Last Jedi dalam tayangan amal filem itu di Royal Albert Hall London. Antara yang turut serta termasuk ikon filem berkenaan Mark Hamill dan Daisy Ridley.

Tayangan anjuran Yayasan Diraja yang dinaungi William, isterinya Kate Middleton dan Harry itu bertujuan meraikan 400 tetamu termasuk veteran perang dan sukarelawan yang menyumbang kepada yayasan itu.

Turut diundang beberapa keluarga yang terjejas dalam kebakaran Menara Grenfell jun lalu termasuk mereka yang membantu mangsa tragedi berkenaan.