Acara sambutan ulangtahun ke 40 Datuk Seri Siti Nurhaliza bersama kelab peminatnya, Sitizone, diserikan dengan 'tribute' istimewa daripada peminat menerusi lagu Hari Bahagia.

Ia merupakan satu kejutan yang dirancang untuk Siti oleh ahli kelab peminatnya yang menggelarkan diri mereka Sitizoners, dengan kerjasama pihak pengurusan Siti, Siti Nurhaliza Productions (SNP).

Tribute lagu dendangan asal Astrid dan Anji itu bukan sahaja mengundang air mata dalam kalangan peminat yang menyanyikan lagu itu beramai-ramai, malah Siti sendiri nyata tidak dapat menahan rasa sebak.

Siti dalam ucapannya mengakui terharu dan berterima kasih dengan usaha peminat yang setiap tahun tidak pernah gagal menganjurkan majlis untuk meraikan hari kelahirannya.

"Kuatnya Siti Nurhaliza adalah kerana peminat. Anda sentiasa ada di sisi saya selama ini, menyokong jatuh bangun saya," katanya.

Bertemakan warna emas dan kuning, majlis yang dirancang hampir sebulan itu berjaya mengumpul lebih 300 peminat, termasuk dari Singapura dan Indonesia.