PELAKON, pengacara dan usahawan terkenal, Neelofa, 30, mendedahkan dirinya pasti menangis setiap kali menitipkan doa berkenaan jodoh.

Pengacara MeleTOP ini berkongsi perkara terbabit di sesi rakaman Naura Shares edisi haji di MmCineplex, e@Curve, Mutiara Damansara baru-baru ini.

Already a household name at a young age, @neelofa is multitalented, with ventures into entrepreneurship, hosting, and acting. Due to her business success, she was named amongst 'Forbes 30 Under 30 Asia' in 2017. ⁣⁣ ⁣ Even with her hectic schedule and working commitments which requires her to travel around the world, one of Neelofa's resolutions is to visit to the Holy Land of Makkah every year, either with her family or sometimes even bringing her employees along. At the age of 27, Neelofa has performed her Hajj accompanied by her parents. In this session, Neelofa will share her experiences and the reasons why she will always choose Makkah. ⁣⁣ ⁣ To those who have signed up, we can't wait to see you there! Since seats are sold out, if you can't make it kindly cancel your tickets early so others can come.⁣⁣ ⁣⁣ #LetsBeBetterTogether⁣⁣ #NauraShares⁣⁣ #hajjedition

A post shared by N A U R A (@naurashares) on


Ketika disoal oleh moderator, Lin Ariffin mengenai doa yang sering membuatkan dia menangis, Neelofa gagal menahan sebak dan matanya terus berkaca.

"Setiap kali saya berdoa soal jodoh, setiap kali itu saya pasti menangis. Sejujurnya, saya memang rasa sedih. Saya akan menangis setiap kali menitipkan doa mengenai perkara itu, tidak kira masa dan di mana-mana saja.

"Saya memohon Allah mengurniakan saya pasangan yang baik, bukan sahaja boleh membahagiakan saya, tetapi membahagiakan orang sekeliling saya. Termasuklah keluarga, pihak pengurusan, peminat, rakan media, malah semua orang," jawab Neelofa.

Yesterday, @neelofa shared with us a dua'a she often reads in her prayer, "Ya Allah yang Maha Pemurah, Maha Perancang, berikanlah aku rezeki seluas langitMu, rezeki yang berkat, rezeki yang tidak pernah putus seperti air Zam-Zam Mu, rezeki yang bertebar ke seluruh dunia seperti bertebarnya air Zam-Zam Mu, rezeki yang membawa kebaikan, yang membawa aku ke syurgaMu, rezeki yang tidak disangka-sangka, rezeki yang menjangkau akal-fikiran, rezeki yang membantu aku untuk berdakwah, rezeki yang boleh membawa aku, keluarga, sahabat, guru-guru, dan semua yang mengenali aku ke syurga" #naurashares

A post shared by N A U R A (@naurashares) on


Ketika ditemui selepas usai rakaman program terbabit, pemilik nama Noor Neelofa Mohd Noor ini sendiri tidak tahu sebab spesifik apa yang membuatkan dia berasa sedih ketika berdoa soal jodoh.

"Saya sendiri pun tak tahu mengapa doa terbabit sangat mengusik hati saya. Tetapi, sebab saya sering berdoa mengenai perkara itu adalah kerana saya mahu membuatkan semua orang senang dan bahagia.

"Bakal pasangan saya juga bakal menjadi perhatian semua pihak. Sehinggakan siapa pasangan saya juga bakal menjadi perhatian semua orang," katanya yang bakal berlepas menunaikan ibadah haji pada 4 Ogos ini.

Selain Neelofa, tetamu lain yang turut membuat perkongsian Naura Shares edisi haji ialah dua selebriti lain iaitu Atu Zero, Adam Corrie serta pasangan yang mencatat rekod berbasikal ke Makkah, Ahmad dan Adilah.

With Hajj season coming up, this next Naura Shares special edition is going to be all about Umrah and Hajj stories