BTS, kumpulan K-Pop terkenal Korea Selatan, bukan sahaja menggegarkan pentas dunia, malah turut menggoncang dunia internet!

Filem mereka, Burn The Stage: The Movie telah menyebabkan laman sesawang panggung Golden Screen Cinemas (GSC) ‘down’ apabila peminat tegar kumpulan tersebut melakukan ‘perang tiket’ dan berduyun-duyun membeli tiket atas talian.

Menurut muat naik di laman Twitter, admin GSC mengumumkan bahawa laman web rasminya tidak berfungsi pada malam Isnin dan meminta agar pembeli tiket untuk bersabar.

“Team IT sekarang gelabah untuk memulihkan semula laman web GSC. Bersabarlah dengan pihak kami.

“Jangan risau walaupun sudah ‘sold out’. Kita akan usahakan tayangan di dewan baru,” kata adminnya.




Rata-rata ARMY (nama fandom BTS) melahirkan rasa hampa kerana tidak berkesempatan membeli tiket untuk menonton filem pertama BTS itu.



Setakat ini, GSC merupakan satu-satunya panggung wayang di Malaysia yang mempunyai hak untuk menayangkan dokumentari tersebut.




Ada juga yang mengesyorkan kepada pihak GSC supaya membuka lebih slot dan tidak hanya mengehadkan masa tayangan kepada satu hari sahaja.


Burn The Stage: The Movie merupakan filem sulung BTS dan ia merupakan dokumentari yang dirakam ketika konsert 'BTS Live Trology Episode 11: The Wings Tour' yang membawa penyanyi-penyanyi Fake Love itu ke 19 bandar yang berlainan untuk beraksi di 40 pentas serta disokong 550,000 peminat dalam masa kurang daripada satu tahun.


Dokumentari tersebut bakal menemui penonton bermula 15 November depan.

ARMY, adakah anda sempat membeli tiket untuk menonton 'bias' anda?