Pelbagai persoalan ditimbulkan netizen dalam isu penahanan seorang pelakon filem KL Gangster bagi membantu siasatan selepas didapati positif dadah jenis ganja.

Rata-rata memberikan komen semasa melihat pelakon itu seolah-olah berlakon menjual sayur dan berteriak "Sayur, sayur satu kilo 3 4 ribu maaa".

Netizen juga menghangatkan alam maya dengan pelbagai spekulasi terhadap suspek yang juga berlakon dalam filem Man Laksa itu ditahan selepas hadir ke Balai Polis Mutiara Damansara bagi membantu siasatan berhubung satu laporan yang dibuat ke atasnya.

Pelakon itu kini disiasat di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.



Pelakon yang berusia 48 tahun itu sebelum ini ditahan di Balai Polis Mutiara Damansara kira-kira pukul 11 malam pada Selasa selepas dia hadir bagi memberi keterangan berhubung satu laporan polis yang dibuat ke atasnya.

Penahanannya mendapat reaksi netizen yang membangkitkan persoalan 'semangat persahabatan'.


BACA: Pelakon filem KL Gangster direman tiga hari


BACA: Berkelakuan ganas, Farid Kamil dakwa 3 rakan artis masukkan dadah dalam minuman?

Sebelum ini, pelakon dan pengarah Datuk Farid Kamil membuat laporan polis selepas mendakwa dirinya dianiaya tiga rakan artis yang mencemarkan minumannya dengan dadah sehingga berkelakuan ganas di balai polis bulan lalu.

Dalam satu laporan polis yang dibuat di Balai Polis Taman Tun Dr Ismail (TTDI) di Petaling Jaya pada 31 Jan 2018, Farid juga mendakwa telah dikasari ke atasnya semasa ditahan reman.