PELAKON Tya Arifin punyai cara tersendiri untuk mendedikasikan ucapan takziah buat mangsa tsunami di Indonesia.

Kata Tya, dia lebih terkesan apabila lokasi penggambaran filem pendek tentang bencana tsunami di Pulau Anyer turut musnah dalam musibah yang melanda negara republik itu baru-baru ini.

"Empat tahun lalu, saya dan teman-teman shooting filem pendek tentang tsunami yang berjudul 'EARTHBOUND'.

"Bukan bermaksud untuk mengaitkan dengan musibah tsunami saat ini, tetapi, lokasi shooting kami dengan musibah tsunami adalah sama iaitu Pulau Anyer.

"Sedih? Iya.

"Dengan menonton filem pendek ini, hati saya merasa lebih dekat dengan korban musibah tsunami di P Tanjung Lesung, Anyer. Sedih, Terpukul dan Hancur.

Innalillahiwainnaillaihrojiun. Al-fatihah," tulisnya menerusi entri di Instagram bersama tanda pagar #prayforAnyer, #prayforBanten dan #prayforLampung.

BACA: 'Yuk kita pulang Dylan Sahara' - Luluh hati vokalis Seventeen sahkan isteri turut terkorban

BACA: 'Dulu saya marah dia muat naik gambar ini, tapi sekarang...' - Ifan Seventeen


4 tahun lalu, saya dan teman2 shooting film pendek tentang tsunami yang berjudul “EARTHBOUND” . Bukan bermaksud untuk mengaitkan dengan musibah tsunami saat ini, tetapi, lokasi shooting kami dengan musibah tsunami adalah SAMA yaitu Pulau Anyer. Sedih? iya. Dengan menonton film pendek ini, hati saya merasa lebih dekat dengan korban musibah tsunami di P Tanjung lesung, Anyer. Sedih, Terpukul dan Hancur. Innalillahiwainnaillaihrojiun.