PELAKON dan penyanyi Ayda Jebat menimba ilmu lakonan dengan aktres hebat, Fauziah Ahmad Daud.

Fauziah yang dikenali sebagai Kak Ogy menjadi guru lakonan untuk Ayda dan pelakon lain dalam filem Pinjamkan Hatiku yang ditayangkan bermula hari ini.

“Kak Ogy merupakan pelakon yang saya sangat sanjungi. Kesempatan untuk berguru dengan Kak Ogy saya rasakan sebagai satu peluang keemasan. Apatah lagi filem Pinjamkan Hatiku merupakan filem pertama yang menampilkan saya sebagai watak utama.

BACA: Pertama kali bintangi filem, Ayda Jebat mengaku gementar

BACA: 'Saya tak ada niat pertikai tugas juri' - Ayda Jebat

“Sebelum saya menghadiri kelas lakonan bersama Kak Ogy, saya akui saya tidak dapat membayangkan lagi bagaimanakah caranya untuk membawakan watak Laila Safitri,” kata Ayda kepada Astro Gempak.

Tambah pelantun lagu Pencuri Hati ini, dia berharap agar gandingannya bersama Shaheizy Sam dapat menarik minat penonton.

“Selepas tunjuk ajar Kak Ogy, saya mendapat pencerahan mengenai watak tersebut. Alhamdulillah, atas hasil tunjuk ajar Kak Ogy, saya berusaha memberikan hasil lakonan terbaik. Saya harap filem ini mendapat tempat di hati peminat,” katanya lagi.

Bertemu dengan Ogy, pelakon filem Ali Setan itu bangga dengan hasil lakonan Ayda.

“Saya masih ingat ketika di salah sebuah konsert mingguan AF9, saya dijemput menjadi pengkritik. Saya mengkritik cara nyanyian Ayda. Pada minggu tersebut, nasib dia kurang baik dan tersingkir.

“Kini saya kembali menjadi guru lakonannya. Sebagai pendatang baru yang pertama kali berlakon filem, saya bangga dengan apa yang Ayda tonjolkan. Dia mahu belajar dan menunjukkan kesungguhan. Saya berpuas hati dengan hasil lakonan Ayda,” kata Ogy.

Filem arahan Osman Ali yang mula disiarkan hari ini turut menampilkan Farid Kamil, Lia Natalia, Azizah Mahzan dan ramai lagi.

Teks oleh: Kamaruddin Razal